FAQ

Veelgestelde vragen.

Ontdek hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen. Geen antwoord gevonden op jouw vraag? Neem dan contact met ons op. 

Betalen

  • Het voorschot moet binnen de 8 dagen na ontvangst van de bestelbon betaald worden. 

    • via overschrijving
    • in ons reisbureau
    • via een betaallink (alle betaalkaarten)

Boeken

    • via e-mail: info@famiski.be
    • online: website > 'boek je skivakantie'
    • in ons reisbureau: Schuttershoflaan 6, 8560 Gullegem (Easy2travel)
    • Persoonlijke gegevens: 
      • naam, adres, telefoonnummer, gsm-nummer, e-mailadres
      • geboortedatum van elke reiziger
    • Huur materiaal 
    • Het skilesniveau of het snowboardlesniveau van de kinderen
      • Het skilesniveau van de volwassenen (indien geboekt)
    • Annulatie- en reisbijstandsverzekering

     

  • De boeking van jouw skivakantie is definitief na het aanvinken van ‘akkoord algemene voorwaarden’ via onze website of bevestigd via e-mail en bij ontvangst van jouw reisbevestiging per mail.

    Na het ontvangen van de bestelbon via e-mail wordt het voorschot binnen de 8 dagen verwacht. Indien we het voorschot niet ontvangen binnen deze periode hebben wij het recht jouw boeking te annuleren mits de vermelde annulatiekosten.

    Het saldo dient betaald te worden 42 dagen voor afreis. Dan pas worden de reisdocumenten bezorgd via e-mail. Wijzigingen aan de bestelbon zijn mogelijk tot 2 maanden voor afreis. Skilessen en verzekeringen kunnen niet geannuleerd worden.

Busreis

  • Gemiddeld komen wij aan rond 10.00 uur. Dit kan natuurlijk een uurtje vroeger of later zijn, afhankelijk van het verkeer. 

  • Graag maximum één (grote) valies per persoon + eigen skimateriaal.

  • Drinken kan je op de bus kopen en betalen bij de chauffeur. Eten is niet voorzien. Gelieve bij afreis te zorgen voor een eigen picknick. Onderweg is er wel een korte stop voorzien.

  • De mogelijke opstapplaatsen zijn:

    • Groot-Bijgaarden
    • Gullegem
    • Lummen
    • Merelbeke
    • Vilvoorde (Machelen)

    Op vraag van grote groepen kan er onderling afgesproken worden om een extra opstapplaats te voorzien.

Hotel

  • Op de dag van aankomst zijn de kamers meestal beschikbaar vanaf 15 uur. Op de dag van vertrek dient u uit te checken tegen 10 uur.
    De correcte uren staan op uw voucher die u krijgt vóór vertrek.

  • In bijna alle gevallen is het mogelijk om een éénpersoonskamer te boeken. Je betaalt hiervoor een toeslag.
    Dit is steeds op aanvraag en volgens beschikbaarheid.

  • Vele hotels beschikken over een babybed. Dit kunnen wij vrijblijvend opvragen in het hotel.
     

  • Boek je een accommodatie op basis van halfpension, dan is het ontbijt en het diner inbegrepen. Dranken zijn niet inbegrepen tijdens het diner.
    In sommige hotels is er een kleine après-ski snack voorzien.
    Indien je met de bus reist, is er een ontbijt voorzien bij aankomst.

  • Vele faciliteiten van het hotel zijn inbegrepen in de basisprijs. In sommige hotels is het gebruik van de wellness tegen betaling. Dit staat steeds in de beschrijving van het hotel vermeld.